Τρίτη, 13 Ιουλίου 2010

Εγκύκλιος αναπληρωτών. Παγίδες, αμέλειες ή λαμογιές; του Χρήστου Κυργιάκη



Διαβάζοντας την εγκύκλιο για την πρόσληψη των αναπληρωτών προκύπτουν ερωτήματα που ενισχύουν την καχυποψία μας απέναντι στους υπεύθυνους του υπουργείου παιδείας (και όχι μόνο).Θα γίνει προσπάθεια με συγκεκριμένα παραδείγματα να φανούν οι αδικίες και τα παράθυρα που δημιουργεί η φετινή εγκύκλιος με την εισαγωγή του θεσμού του "αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου" ο οποίος θα λειτουργήσει ως δούρειος ίππος για την ακόμη μεγαλύτερη ελαστικοποίηση της εργασίας στο δημόσιο.

Ο κίνδυνος της ανεργίας,ορατός όσο καμία άλλη φορά,ενισχύει την επιλογή του "μειωμένου ωραρίου".Αυτή όμως η ίδια επιλογή είναι απαγορευτική για τον καθένα για βιοποριστικούς λόγους πόσο μάλλον για κάποιον με οικογένεια και παιδιά αφού τα χρήματα σε περίπτωση πρόσληψης με "μειωμένο ωράριο" δεν φτάνουν ούτε για "ζήτω".
Επίσης η έλλειψη πλέον του κινήτρου μαζέματος μορίων λειτουργεί ανασταλτικά στο να δηλώσει κάποιον "ναι" στο "μειωμένο ωράριο".
Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι το άγχος,η αγωνία και η ανασφάλεια χιλιάδων εκπαιδευτικών μαζί με τις οικογένειές τους,να χτυπάνε κόκκινο.Όμως κανένας στο υπουργείο παιδείας,υπουργός ή παρατρεχάμενος,δε φαίνεται να νοιάζεται γιαυτό.
Παράδειγμα 1οΟ εκπαιδευτικός Α έχει σειρά κατάταξης 1 στον πίνακα αναπληρωτών και ο εκπαιδευτικός Β έχει σειρά κατάταξης 2 στον ίδιο πίνακα.
Ο Α δηλώνει π.χ 1η προτίμηση Α΄ Αθήνας "πλήρες" χωρίς να δηλώσει καμία επιλογή με "μειωμένο" ωράριο, και ο Β δηλώνει 1η προτίμηση Α΄ Αθήνας "μειωμένο" και 2η προτίμηση Α΄ Αθήνας "πλήρες".
Αν στην Α΄ Αθήνας παρουσιαστούν 13 ώρες προσλαμβάνεται ο Β και όχι ο Α. Αν στη συνέχεια προκύψουν άλλες 8 ώρες προφανώς θα τις πάρει και αυτές ο Β και θα συμπληρώσει πλήρες ωράριο παρόλο που βρισκόταν στον πίνακα μετά τον Α.Είναι αδικία ή όχι;Υπάρχει περίπτωση να προσληφθεί ο Α με πλήρες ωράριο και να αποπεμφθεί ο Β;
Παράδειγμα 2οΣε κάποια περιοχή παρουσιάζονται για αναπλήρωση 27 ώρες κάποιας ειδικότητας.
Θα προσληφθεί ένας αναπληρωτής με "πλήρες" και ένας με "μειωμένο" 6 ωρών;
Θα προσληφθεί ένας αναπληρωτής με "πλήρες" και ένας ωρομίσθιος; (ναι από αυτούς που θα καταργούσε η υπουργός προεκλογικά)
Θα προσληφθούν δύο αναπληρωτές με "μειωμένο";
Θα προσληφθούν τρεις ή και περισσότεροι ωρομίσθιοι;
Παράδειγμα 4ο
Σε κάποια περιοχή παρουσιάζονται για αναπλήρωση 7 ώρες κάποιας ειδικότητας.
Θα προσληφθεί αναπληρωτής με "μειωμένο" ή ωρομίσθιος;
Παράδειγμα 5ο
Η επιλογή των ωρομισθίων μέχρι τώρα,τουλάχιστον με βάση τα όσα εγώ γνωρίζω, γινόταν από κάποιον πίνακα κατά περιφέρεια και ειδικότητα χωρίς όμως να ανακοινώνεται πουθενά ποιοι προσλήφθηκαν ως ωρομίσθιοι,για πόσες ώρες και πού.Οι μόνοι που γνώριζαν ήταν ο προϊστάμενος,ο διευθυντής του σχολείου και ο ενδιαφερόμενος συνάδελφος.Μόνο ο έλεγχος των ενδιαφερόμενων συναδέλφων μπορούσε να αποτρέψει κάποια παρατυπία εκ μέρους της διοίκησης.Το ίδιο θα ισχύει και τώρα;
Παράδειγμα 6ο
Σε κάποια περιοχή παρουσιάζονται για αναπλήρωση 16 ώρες για ΠΕ04 ισοκατανεμημένες (4 ώρες για κάθε μία από τις 4 ειδικότητες).Ο αναπληρωτής που θα προσληφθεί,σε ποια ειδικότητα θα ανήκει;(φυσικός,χημικός,βιολόγος,γεωλόγος).
Θα μπορούσε κάποιος,όπως ήδη έχει συμβεί,να εντοπίσει και άλλα σκοτεινά και αδιευκρίνιστα σημεία.
Επειδή ζούμε σε πονηρές και δύσκολες εποχές που η πραγματικότητα έχει ξεπεράσει κατά πολύ τη φαντασία καλό θα είναι να υπάρξουν από τους αρμόδιους κάποιες διευκρινίσεις αλλά κυρίως να έχουμε όλοι τα μάτια μας ανοιχτά σε περίπτωση που πέσει κάτι "ύποπτο" στην αντίληψή μας.
Είχε προταθεί και παλιότερα να ισχύουν οι αμοιβαίες μεταθέσεις και στην περίπτωση των αναπληρωτών-τώρα βέβαια περιορίζεται στους αναπληρωτές με πλήρες ωράριο-θεωρώντας ότι κάτι τέτοιο είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί,ανακουφίζοντας έτσι οικονομικά αρκετούς συναδέλφους.Βέβαια δεν δόθηκε ποτέ κάποια απάντηση από κανέναν παρόλο που η πρόταση απευθυνόταν και στα συνδικαλιστικά μας όργανα.
Το σίγουρο είναι ότι ο Σεπτέμβρης θα βρει τις αίθουσες γεμάτες από μαθητές (τριαντάρια τμήματα) και άδειες από καθηγητές (ελάχιστοι διορισμοί μόνιμων και αναπληρωτών,αύξηση των αιτήσεων για σύνταξη) με αποτέλεσμα "πρώτα ο μαθητής" να πληρώσει τα σπασμένα,χωρίς να φταίει.
Με εκτίμηση
Χρήστος Κυργιάκης: φυσικός - αναπληρωτής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου